Kedves Látogatónk!
Óvodánk 1986. augusztus 18-án nyitotta
meg kapuit. Négy csoporttal indultunk,
majd 2000-ben a (Pedagógiai Szakszolgálat
elköltözése után) két csoporttal bővültünk,
így jelenleg hat csoportba 140-150 kisgyermek
jár hozzánk.
Környezetünk esztétikus. Udvarunk sok
fajátékkal, homokozóval, mászókával,
hideg- melegvizes medencével, szánkózó-dombbal,
fás-bokros és füves-virágos térrel rendelkezik.
Csoporttermeink tágasak és világosak.
Minden teremhez külön mosdó és öltöző
tartozik. Tornatermünk jól felszerelt,
rendelkezünk a gyermekek mozgásfejlesztéséhez
szükséges eszközökkel.
Az óvodánkban melegítőkonyha van,
a jó minőségű és megfelelő mennyiségű
élelmet a helyi Brunszvik óvodából
kapjuk.
A gyermekek és családok igényének,
az óvoda által biztosított
lehetőségeknek az egybeeséséből következett
programunk, céljaink és feladataink
meghatározása: az egészséges életmódra
nevelés, mely a játékot, a tevékenységet,
az egész óvodai életet áthatja.
Tevékenységeink:
- sokat tartózkodunk a szabadban minden
évszakban (séták, kirándulások, szervezett
és szabad mozgások, stb.)
- gyógytestnevelés (a gyermekorvos
által kiszűrt gyermekek részére heti
egy alkalommal tart foglalkozást Bodnár
Mihályné óvodapedagógus, gyógytestnevelő)
- korszerű táplálkozás (gyümölcsnapok
beiktatása, egyszerűbb ételek, saláták
készítése)
- vízhez szoktatás (a helyi Uszodában)
- sportprogramok
- Egészségnevelési hét (judo, gyógytestnevelés
bemutató, higiénés és neveléssel kapcsolatos
előadások, stb)
Óvodánkban vegyes és azonos életkorú
csoportok vannak, melyekben a tanulási
folyamatok és tevékenységek szervezésénél
mindenkor figyelembe vesszük a gyermekek
életkorát és fejlettségi szintjét.
A tanulási folyamat komplex, játékos
keretben történő képességfejlesztés.
- Mozgásfejlesztés: Az aktív mozgás
visszahat az agyműködésre, és ezek
funkcióira. Jól felszerelt tornatermünkben
speciális gyakorlatok beiktatásával,
figyelmet fordítunk az esetleg előforduló
tanulási zavarok megelőzésére.
- Környezet: megismerését a társadalmi
és természeti jelenségek gyermeki
szintű megközelítésével, rácsodálkoztatással,
megfigyelésekkel segítjük.
- Matematika: a környezet megismerése
közben, játékosan szerzik matematikai
tapasztalataikat a gyermekek.
- Mese-vers: Fontos szerepe van az
értékes irodalommal való ismerkedésnek.
A mese mindennapos, mellette a versek,
mondókák megfelelő arányban naponta
megjelennek.
- Ének-zene: A gyermekdalok, dalosjátékok
éneklése, játszása közben - fejlődik
hallásuk, ritmusérzékük, harmonikussá
válik mozgásuk.
- Vizuális nevelés: eszközrendszerével
a gyermeki önkifejezést csalogatjuk
elő.
Óvodánkban természetes életforma a
meleg beszélgető-odafigyelő légkör,
a higgadt, siettetés nélküli, egyéni
tempó tiszteletben tartása. Jelentőséget
tulajdonítunk annak a felismerésnek,
hogy a legfontosabb biológiai és kulturális
szükségleteik- alaptulajdonságaik
– 7 éves korig kialakuljanak. Ezért
is tekintjük lelkiismereti kérdésnek
munkánk felelősségteljes végzését.
Lényeges számunkra, hogy óvodásaink
a bizalom és a biztonság légkörében
szerezzenek minél több tapasztalatot
a szeretet, és az egymáshoz-tartozás
jó érzéséből.
TÁNCSICS MIHÁLY ÓVODA nevelőtestülete
köszöni érdeklődését.
Látogasson el hozzánk!
|